21/07/2015

Recomanacions davant l’onada de calor

Les altes temperatures dels darrers dies fa que haguem d’extremar les precaucions i prendre tot un seguit de mesures que ens ajudin a evitar perills per a la salut.

Així doncs, us facilitem tot un seguit de recomanacions davant l’onada de calor que evitarà agreujar una malaltia crònica o provocar deshidratació i esgotament.

A casa
Controleu la temperatura
• Durant el dia, tanqueu les persianes de les finestres on toca el sol.
• A la nit, obriu les finestres de casa per refrescar-la.
• Estigueu-vos a les estances més fresques.
• Recorreu a algun tipus de climatització (ventiladors, aire condicionat). Si no en teniu, mireu de passar com a mínim dues hores al dia en llocs climatitzats (centres comercials, cinemes, etc.).
• Refresqueu-vos sovint amb dutxes, tovalloles mullades amb aigua, etc.
• Beveu aigua fresca de forma regular encara que no tingueu set.
• Si teniu animals de companyia, procureu que no s'estiguin al sol i hidrateu-los.

Al carrer
Eviteu el sol directe
• Porteu una gorra o un barret.
• Utilitzeu roba lleugera (cotó), de colors clars i que no sigui ajustada.
• Procureu caminar per l’ombra i descanseu en llocs frescos del carrer o en espais tancats que estiguin climatitzats.
• Porteu aigua i beveu-ne sovint.
• Mulleu-vos una mica la cara i, fins i tot, la roba.
• Eviteu sortir a les hores de més calor.

Al cotxe
• Eviteu viatjar amb cotxe durant les hores de més calor; porteu sempre líquids per hidratar-vos.
• No deixeu mai els nens ni les persones especialment vulnerables a l'interior del vehicle amb les finestres tancades. Tampoc podeu deixar dins el cotxe amb les finestres tancades els animals de companyia.
• Quan feu un viatge llarg, atureu-vos periòdicament per descansar i refrescar-vos.
• Feu una atenció especial als canvis sobtats de temperatura que es produeixen en entrar i sortir del vehicle.

Als àpats
• Feu menjars lleugers, eviteu els menjars molt calents i els que aporten moltes calories (salses, fregits, arrebossats).
• Preneu aliments rics en aigua (fruites, verdures i hortalisses); us ajudaran a recuperar les sals minerals perdudes per la suor.
• Beveu molta aigua i sucs de fruita al llarg del dia, encara que no tingueu set.
• No prengueu begudes alcohòliques.