19/03/2014

Comunicat de Pere Tubert Bassas

L’empresa Barna Porters, SL ha sol•licitat que rectifiqui el meu escrit del passat 12 de desembre del 2013 perquè considera que vulnera el dret fonamental a l’honor i a la imatge de la seva empresa. De no fer-ho, iniciarà accions judicials.

A tot això he de dir.

Primer, el que es va escriure va ésser respost per l’Ajuntament de Salt, al mateix Diari de Girona que és qui va publicar una nota resum del meu escrit.

Segon, al meu entendre, el sou que Feina Activa oferia era de 849,92€ bruts mensuals per 12 pagues. Altres cercadors de feina com Incorpora no parla de sou però es pot deduir que pel sou mensual de 14 pagues és de 728,50€.

Tercer, per a mi, que tinc una edat, el que volem i sol•licitem són mileuristes, és a dir, 1000€ per 14 pagues i una jornada laboral de 35 hores setmanals. Per això eren els convenis, la democràcia i la mare que ho va parir tot.

He d’agrair l’oportunitat de tornar a escena, doncs després del que passa amb la zona blava i verda, l’alcalde de Girona i el Sr. Alcalà, un no s’ho podia imaginar d’aquesta alçada.

Que l’alcalde Puigdemont és un enganya encantats i que no té paraula, en soc testimoni perquè he sigut el primer enganyat. Ara, que se’n foti de tots els gironins, té pebrots...

Les coses s’han de demostrar. El Sr. Alcalà deia en el diari del passat 19 de febrer que no era culpa ni del concessionari ni del fabricant i molt menys de l’ajuntament que les màquines de parquímetres no acceptessin el pagament en targetes. No si el 24 de novembre també en els medis de comunicació va dir que el 2 de gener tot estaria en funcionament. I jo pregunto, no serà que el model de màquina no és el més adequat? No serà que hi ha estalvi o mala planificació de la inversió? Què passa amb el pagament per mòbil i les 300 places amb sensors, per quan?

La informació d’això ens la va donar en la Taula de Mobilitat del 27 de gener del 2012, és clar que igualment es parlava d’un carril bici que passava per l’Avinguda Jaume I i pacificació del trànsit del Pont de la Barca amb un sol carril.

Tot parlar, la qüestió és la foto al diari del Sr. Puigdemont i parlar de la cultura amb els diners dels altres.

Sr. Puigdemont, alcalde, recordar-te que el 16 d’abril de 2012 vas signar un acord amb el que et comprometies a buscar alternatives al problema de l’aparcament i la circulació a la zona de l’Hospital Josep Trueta i pel qual l’empresa concessionària de l’aparcament actual Tadifi, SL reduïa el cànon a CatSalut en 500.000€.

Ara espero que no ens pagui a MIFAS amb cubells d’escombraries de l’Ajuntament, cosa bastant habitual en els afers d’aquest municipi.

És lògic que amb l’assessorament de polític com el del Sr. Puigdemont que en el Ple de l’Ajuntament del 8 d’abril de 2013 va informar que Giropark no tenia treballadors discapacitats, ara l’oficina de l’empresa concessionària hi tingui barreres arquitectòniques per accedir tant treballadors, com clients, tampoc seria estrany que els treballadors se’ls modifiqués el sou.

I parlar de sou i d’empreses després de molts anys de gestionar l’aparcament de sota vies de Renfe o ADIF hi va haver un concurs d’aparcaments per tota Espanya d’Estacions per uns preus que només era possible per a les grans empreses, SABA ha guanyat el concurs. En principi tot apuntava que o bé continuàvem gestionant nosaltres l’aparcament o bé ells amb compliment de la normativa laboral subrogaven el personal. De moment els han fet fora i com no, MIFAS empresa petita i gestionada per...

Això sí, els passat desembre el Govern Espanyol aprovava la “Ley General de Derechos Personas Discapacitadads y de Inclusión Social” la qual diu “amparar la iniciativa privada sin ánimo de lucro, prestando una especial atención a las entidades sin ánimo de lucro promovidas por las propias personas con discapacidad, sus familiares....”

En definitiva, el que som MIFAS. El que passa que des de qualsevol administració local, autonòmica o estatal es fa el possible perquè el resultat sigui que cada vegada entitats més petites i més pobres. Es perd l’energia de la reivindicació i tenir tot lligat i ben lligat.

Defensar un sou digne que depèn d’un ajuntament “Salt”, és denunciable, tot i ésser molt lluny dels 1.000€ que es reivindicaven no fa massa anys.

Que Tadifi, SL rebaixi el cànon a cobrar a 500.000€ a 10 anys que beneficia la salut dels catalans, amb un acord que en fa ostentació l’alcalde de Girona i aquest s’obliga a canvi a millorar la circulació i a buscar altres alternatives d’aparcament a la zona de l’Hospital Trueta, per després no complir.

Gestionar uns aparcaments sota les vies de RENFE durant molts anys, no solament no donen cap dret a l’antic gestor empresa “social”, sinó que incomplint la normativa legal es fa fora el personal sense el dret a la subrogació, tot això per una empresa multinacional catalana SABA que guanya un concurs Estatal a “Fomento”.

Visca la democràcia i el suport a les ONG’s que treballen en el territori i per les seves persones.

Amb la llibertat que dóna no tenir cap responsabilitat i que no perjudicaré a cap entitat.

Pere Tubert Bassa

Consulta el PDF