06/08/2013

Comunicat de MIFAS arran del concurs de zona blava de Girona

Tot i el revés que ha suposat el resultat del concurs de la zona blava de l’Ajuntament de Girona, des de MIFAS volem agrair el suport rebut per part de tots els grups polítics, excepte CIU com és lògic.

També volem fer palès el nostre agraïment a les entitats socials gironines que han vist com a partir d’ara preval la part econòmica sobre la part social; i sobretot a totes les persones físiques que ens han mostrat tot el suport i que ens donen força per seguir en aquesta història que vam començar ara fa 34 anys.

El contratemps ha estat important, hem vist com en el concurs s’hi presentaven 4 empreses: dues de Madrid, una de Barcelona i una de gironina (MIFAS). La resolució d’aquest va patir uns oportuns retards en l’obertura de pliques, fent que al final es demorés fins al dia després de l’últim ple abans de l’estiu.

En l’apartat tècnic, l’empresa de MIFAS va ser la guanyadora. Però ni aquest fet ni que fos una empresa gironina o que fos una empresa 100% social, no va poder competir amb els diners que ofereix una empresa de fora. Una empresa que ha realitzat una oferta econòmica on hi perd diners els dos primers anys, a no ser que en els propers exercicis les ordenances municipals autoritzin elevar les tarifes tal i com ha passat ja en alguns municipis de les comarques gironines fins arribar als 3,65€/hora.

Ara s’està a l’espera de la mesa de contractació que es preveu que serà el mes de setembre i també de la força de la resta de partits polítics, forces socials i en general de la societat gironina que amb temor veiem com predomina més el poder dels diners davant d’altres factors socials i de proximitat.